Taidelainaamo

Suomen ensimmäinen taidelainaamo

Hanki taideaarteesi taidelainaamosta, josta voit lainata tai ostaa taidetta. Maksa kerralla tai erissä.

Suomen vanhin taidelainaamo, vuonna 1971 perustettu Joensuun Taidelainaamo sijaitsee aivan Joensuun ydinkeskustassa idyllisessä Taidekeskus Ahjossa.

Taidelainaamossa on esillä Joensuun Taiteilijaseura ry:n ammattikuvataiteilijoiden teoksia, joita voi ostaa tai lainata. Teoksen voi maksaa kerralla tai osissa. Meillä voit maksaa yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla.
Osaa Joensuun Taidelainaamossa lainattavissa ja myynnissä olevia teoksista voit tarkastella o­hei­ses­ta verkkokaupasta. Verkkokaupassa näkyvät teokset löytyvät joko Taidelainaamosta (maininta: "Taidelainaamossa") tai taiteilijan ateljeesta (maininta: "Taiteilijan ateljeessa"). Teokset saa pyynnöstä nähtäville Taidelainaamoon.
Huom! Kaikkia taidelainaamon teoksia ei ole listattu verkkokauppaan ja verkkokaupan kuvissa voi olla sävyeroja varsinaiseen teokseen nähden, joten Taidelainaamossa vierailu kannattaa!

Kaikkien teosten osto- ja lainaussopimusten teko tapahtuu paikan päällä Joensuun Taidelainaamossa. Lainaaja huolehtii teoksen asianmukaisesta kuljetuksesta ja on velvollinen korvaamaan laina-aikana mahdollisesti aiheutuneet vahingot. Lainaaja maksaa teoksesta kuukausittain lainausmaksun, jonka suuruus riippuu teoksen myyntihinnasta. Lainatun teoksen voi palauttaa milloin vain takaisin Taidelainaamoon tai lunastaa teoksen itselleen korottomalla kk-maksulla.

Jos haluat varata jonkun teoksen nähtäväksi, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen j[email protected] tai soita 050 5433 524.
Liitä mukaan nimesi ja puhelinnumero ja ajankohta, milloin olet tulossa katsomaan teosta.

Meiltä voi ostaa myös lahjakortteja!

Löydät meidät myös somesta!

Taidelainaamon aukioloajat:

Ti, to-su klo 10.00-16.00