Jäseneksi hakeminen

Joensuun Taiteilijaseura ry:n jäsenet voivat olla joko taiteilija-, harrasta-, yhteisö-, tai kannatusjäseniä. Hakiessasi jäsenyyttä, tutustu seuran sääntöihin ja niiden sisältämiin jäsenyysehtoihin. Vuoden 2024 Joensuun Taiteilijaseuran jäsenyyttä haetaan nettisivuilla olevalla hakemuksella tai tulostettavalla jäsenhakemuksella. Hakemukseen tulee liittää ansioluettelo, teoskuvia ja lyhyt kuvailu siitä, miksi haluaa liittyä seuraan. Toivottavaa olisi, että hakemus tulisi yhtenäisenä pdf-tiedostona.

Ansioitumista kuvataiteilijana arvioitaessa otetaan huomioon: hallitus arvioi jäseneksi hakevan teosnäytteiden taiteellisen tason ja muut ansiot. Muita ansioita ovat ammattipätevyys (taidekoulutus). Kuvataiteilijan korkeakoulutasoinen koulutus Suomessa tai ulkomailla, tai kuuluminen ammattialan liittoihin (esimerkiksi Taidemaalariliitto, Suomen Taidegraafikot, Suomen Kuvanveistäjien liiitto, Muu ry). Muulla tavalla osoitettu pätevyys ja ammattimainen toiminta taiteellinen (ansioluettelo: näyttelytoiminta, menestyminen taidekilpailuissa, julkiset teokset, teokset taidekokoelmissa, palkinnot ja apurahat, muu ansioituminen kuvataiteilijana).

Harrastajajäsenyyttä haetaan täyttämällä liittymisilmoitus, ja vastaamalla kysymykseen mitä taidetta harrastaa.

Jäsenmaksut

Taiteilijajäsenmaksu 40,00 €/vuosi
Harrastajajäsenmaksu 25,00 €/vuosi
Kannatusjäsenmaksu 50,00 €/vuosi
Yhteisöjäsenmaksu 100,00 €/vuosi

Tulostettavat Jäsenhakemukset

(lähetäthän hakemuksen mukana teoskuvia 4-5 kpl.)
Taiteilijajasenhakemus (pdf)
Harrastajajasenhakemus (pdf)

Hakemukset toimitetaan Taiteilijaseuran toimistoon, Kirkkokatu 23, 80100 Joensuu.

Säännöt

Yhdistyksen säännöt