Menneet näyttelyt

Taidekeskus Ahjo, Hehku-tila: Taideyhdistys Harha

Mielen kabinetti on Taideyhdistys Harhan vuoden 2022 ensimmäinen yhteisnäyttely. Taidekeskus Ahjon Hehku-tilassa kävijä pääsee kurkistamaan Mielen kabinettiin, kuvitteelliseen olohuoneeseen, jossa muotokuvat, huonekalut, asetelmat ja kuriositeetit muodostavat yhtenäisen kudelman. Näyttelyssä tutkitaan ihmismielen moninaisuutta elämän eri tilanteissa, iloissa ja suruissa.

Mukana on sekä taiteilijoiden yhdessä toteuttamia, että itsenäisiä teoksia, mm. maalaus- ja piirrostaidetta, keramiikkaa, tekstiilitaidetta ja animaatioteos. Näyttelyssä on hyödynnetty paljon kierrätysmateriaaleja.

Näyttelyssä on mukana yhdeksän Taideyhdistys Harhan taiteilijaa: Miia Jääskeläinen, Ida Käkelä, Olesya Nedostoynaya, Elina Patel, Lili Peltola, Sari Pitko, Salla Soininen, Joni Tanskanen ja Ellis Turunen.