Taidekeskus Ahjo, Sysi-sali: Ars Nova

Ars Nova ry, kuvataideyhdistys, Savonlinna
Öiset ajatukset 13.7. - 31.7.2022, Taidekeskus Ahjo, Joensuu

Kuvataideyhdistys Ars Nova ry:n kuratoitu ja jäsenille suunnattu vuosinäyttely Öiset ajatukset on esillä Joensuussa Taidekeskus Ahjossa 13.7. - 31.7.2022. Näyttelyn kuratoi kuvataiteilija Hanneriina Moisseinen. Moisseinen valikoitui kuratoija-vaihtoehdoksi sillä, että Ars Nova ry.n hallitus halusi hyödyntää Joensuun Taiteilijaseuran jäsentä tehtävässä. Toinen peruste valintaan oli se, että Moisseisen ajattelussa kiinnosti myös tilallisuus, joka näkyy hänen omissa teosripustuksissaan.

55 -vuotias Ars Nova ry päätti tänä vuonna viedä vuosinäyttelynsä totuttua etäämmälle Savonlinnasta ja haki viime keväänä näyttelypaikkaa Joensuun Taidekeskus Ahjosta. “Savonlinnasta uupuu kunnollinen näyttelytila, joten vuosinäyttelyiden paikkojen etsiminen voi toisinaan olla työn takana. Näyttelypaikan sijainnilla haluttiin hakea myös vaihtelua toimintaan, ja tarjota näyttelymahdollisuutta ulkopaikkakunnalta.” - Katriina Kaija, Ars Nova ry:n pj

Öiset ajatukset teema pitää sisällään mystisyyttä ja miksei myös paljastuvia salaisuuksia. Öiset ajatukset kysyy, mitä ajattelet, kun muut eivät näe? Millainen on ajatuksenjuoksu valveen ja unen rajamailla tai kenties unessa?