TAIDEKESKUS AHJO, HIILI -TILA: MINJA REVONKORPI

MINJA REVONKORPI, PUUTARHAUNIA
21.8. -8.9.2024, HIILI -TILA

Minulle puutarha on mielentila. En kuvaa tiettyjä kasveja vaan luonnon ja vihreän kaiken peittoavaa voimaa, ja toisaalta herkkää orgaanista juurakoiden elämää joka rinnastaa alitajuista kaipuuta olla vahvemmin osa luontoa. Puutarhassani on välillä pimeää; tummasta paratiisista hehkuvat värit kuin kutsuakseen mystiseen tarinaan jossa kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Yhdistän unet usein mielikuvissani kasvillisuuteen joka ei tottele arjen järjestelmällisyyttä vaan rönsyää valtoimenaan, löytäen omia reittejään. Näyttelyn teoksia työstäessäni minua on inspiroinut erityisesti Lana Del Reyn musiikki, se tuo minulle voimakkaita mielikuvia ja auttaa uppoutumaan maalausten maailmoihin. Olen jyväskyläläinen kuvataiteilija amk, FM taidekasvattaja sekä kuvataiteen opettaja. Olen Taidemaalariliiton ja Muu r.y:n sekä Jyväskylän Taiteilijaseuran jäsen. Näyttelyni rinnastuukin samanaikaiseen Jyväskylän Taiteilijaseuran Värisuhteita-näyttelyyn Sysi-salissa, olen ollut mukana kuratoimassa ja suunittelemassa kokonaisuutta.