Kipinä

Kipinä on Joensuun Taiteilijaseura ry:n taiteilijajäsenten käytössä oleva mediahuone Taidekeskus Ahjon toimistotilojen yhteydessä.

Mediahuone mahdollistaa nimensä mukaisesti erilaisten mediasisältöjen tuottamisen tehokkaalla Apple iMac pohjaisella laitteistolla,
jossa on asennettuna monipuolinen valikoima niin kuvankäsittelyyn kuin audio- ja videotuotantoonkin soveltuvia laitteita sekä ohjelmistoja.

Mediahuone Kipinä on Joensuun Taiteilijaseura ry:n taiteilijajäsenten käytettävissä sopimuksen mukaan näyttelyaikojen ulkopuolella.
(Näyttelyajat: ti, to-su 10-16, ke 10-19.) Maanantaisin mediahuone on varattavissa koko päiväksi Taidekeskus Ahjon ollessa suljettu.

Voit kysyä lisää tilan käytöstä seuran toimistolta tai sähköpostitse: [email protected] tai [email protected].

--------

Käytettävissä oleva laitteisto:

Tietokone: iMac24 M1

Audio interface: Focusrite Scarlett 2i2 Studio USB 24-bit/192kHz

Äänentoisto: Yamaha HS5 aktiivikaiuttimet, Scarlett Studio kuulokkeet

Mikrofoni: Scarlett Studio kondensaattorimikrofoni

Piirtoalusta: Wacom Intuos S A5-piirtoalusta

Asennetut ohjelmistot (mm.):

Adobe Creative Cloud ohjelmistopaketti sisältäen muun muassa Adobe Photoshop, InDesign, Illustrator, Premiere ja Audition sovellukset

Apple Logic Pro DAW äänitysohjelmisto

Da Vinci Resolve video-/audiotyöasema