Taidekeskus Ahjo: Parafest kuuluu kaikille!

Joensuun PARAFEST 2022 Taidekeskus Ahjossa:

2.8.- 20.8.2022 Taidekeskus Ahjossa toteutetaan taidenäyttely ”Parafest kuuluu kaikille!”

2.8.-20.8.2022
Joensuun Parafest valokuvia 2011-2019

9.8.-20.8.2022
Satu Nekala - Presidenttiveistoksia
Sami Nyberg - Figuuritaidetta kuvina

Parafest 2022 tapahtumapäivinä 16. - 18.8.2022 Taidekeskus Ahjossa järjestetään päivittäin sokkokahvila, konsertti ja teatteriesitys.

Parataiteilijat esittelevät festivaalilla monipuolisen ja korkeatasoisen kattauksen teatteria, musiikkia, tanssia, elokuvia ja kirjallisuutta. Pekka Hyysalon Fight back -seminaari välittää toivoa, positiivista ajattelua, tahdonvoimaa ja periksiantamattomuutta kaikenlaisissa elämäntilanteissa. Sanavirta-klubin kirjailijavieraana on näkövammainen kirjailija Ibrahim Milanovic.

Festivaalialueella Joensuun taidemuseo ONNIn pihalla ja ohjelmateltassa on 16-18.8. toimintaa koko festivaalin ajan. Uudella ”Villiklubilla” esiintyy MCKOO, joka oli esiintymässä̈ myös Ilosaarirockissa 2022. Leikkimielinen ”sähkäriralli” tuo sähköavusteista kulkemista tarvitseville tuulahduksen vauhdista. Alueella paijattavana ja rapsutettavana ovat Joensuun Koira- Kaverit, partiolaiset järjestävät tietoiskun ja mukana on myös Honkalampi säätiö̈.

Joensuun PARAFEST on Suomen merkittävin parataiteen festivaali ja se järjestetään nyt kymmenettä kertaa. Parafest tarjoaa parataiteilijoille mahdollisuuden esittää taidettaan. Tilaisuus on sekä tarpeellinen että odotettu koko maassa.