Taidekeskus Ahjo, Kytö/Liekki-tila: Taideyhdistys Harha

Kuvajainen on Taideyhdistys Harhan vuoden 2023 ensimmäinen yhteisnäyttely. Harhalaiset tuovat Taidekeskus Ahjon Kytö-mediatilaan peilimaailman, jossa heijastukset muista maailmoista ja ulottuvuuksista sekoittuvat taiteilijoiden omaan kuvaan ja heitä ympäröivään maailmaan. Miten oma käytös heijastuu muiden kautta? Mitä näemme kun katsomme peiliin? Onko peilin takana kaikki toisin?

Esillä näyttelyssä on aihetta käsitteleviä kuvajaisia kultakin taiteilijalta. Yksilöteoksilla näyttelyryhmä luo tilan, jossa kävijä voi peilata omia kokemuksiaan ja taiteen herättämiä tuntemuksiaan. Tilassa voi kokea eri tekniikoin toteutettua taidetta kuten maalauksia, installaatioita, digitaalista taidetta ja videoteoksen.

Näyttelyssä on mukana kaksitoista Taideyhdistys Harhan taiteilijaa: Suvi Baloch, Krista Hiltunen, Miia Jääskeläinen, Mari-Sofia Kuronen, Antoona Kupiainen, Sami Kuvaja, Pietu Partanen, Salla Soininen, Joni Tanskanen, Elina Tyni, Ella Törmikoski ja Riikka Varonen.

Taideyhdistys Harha järjestää taidenäyttelyitä, työpajoja ja muuta matalan kynnyksen taidetoimintaa Joensuun seudulla. Kaikille taiteesta kiinnostuneille ja taidetta tekeville avoin yhdistys on toiminut vuodesta 2005.

Facebook ja Instagram: @taideyhdistysharha