Taidekeskus Ahjo, Hehku-tila: Mikko-Pekka Hyvärinen

4.1.-22.1.2023 Mikko-Pekka Hyvärisen taidenäyttely Breakage

Kuvataiteilija Mikko-Pekka Hyvärisen maalauksissa yhdistyvät erilaiset työympäristöt osana surrealistista urbaania maisemaa. Näyttely on tietynlainen sukellus konsumerismia ja työtä palvovan yhteiskunnan psykofyysisiin välitiloihin. Hyvärisen teoksista voi aistia melankolista toivottomuutta kaupungistuvien elinolojen ympäröidessä, jonka joukossa leikkisä ja toisaalta kaihomielinen toiveikkuus hakee sijaansa.

“Näyttelyn teokset ovat lähteneet rakentumaan pohdinnoistani prekariaatista, kuuluen siihen itsekin taiteilijana. Olen yhdistänyt erilaisia matalapalkka-aloja taiteelliseen työskentelyyn taatakseni toimeentuloni taiteilijana.” Teokset muodostuvat Hyväriselle tuttujen työympäristöjen kuvamateriaalista.

www.mikkopekkahyvarinen.com

@mikkopekkahyvarinen