Kirjaston seinägalleria: kesäkuun taiteilija Miia Rosenius

Joensuun taiteilijaseuran SEINÄ-gallerian kesäkuun taiteilija on Miia Rosenius KAIKUJA RANNOILTA näyttelyllään.

Näyttely on esillä Joensuun pääkirjaston lukusalissa 2.6. - 29.6.2022 kirjaston aukioloaikoina*.

Miia Rosenius on kontiolahtelainen kuvataiteilija ja taidekasvattaja. Rosenius käsittelee taiteessaan usein omaa elinympäristöään, sekä asioita ja pieniä yksityiskohtia, joihin hän kiinnittää huomiota arjessaan. Luonto yksi keskeisistä aiheista. Rosenius työskentelee useilla kuvantekemisen tavoilla. Kolmiulotteinen ilmaisu ja tilallisuus ovat usein teoksissa läsnä. Lisäksi taidegrafiikka on pysynyt keskeisenä ilmaisumuotona.

Näyttelyssä on luontoaiheita käsitteleviä teoksia. Moniaistisuus kiehtoo Roseniusta, joka usein luontoon suuntautuvilla kävelyillään kerää kiinnostavia luonnonmateriaaleja niiden kiehtovan haptisen tai visuaalisen muodon vuoksi. Luonnon aarteet ja niistä saadut kokemukset toimivat usein luonnoksina tai muistikuvina syntyville teoksille. Näyttelyssä on esillä taidegrafiikan keinoin toteutettuja teoksia.

www.miiarosenius.fi
ig @miiarosenius

Miia Rosenius - ”KAIKUJA RANNOILTA”
2.6. - 29.6.2022 Joensuun Taiteilijaseuran Galleria SEINÄ